Kontakt oss gjerne!

951 76 706

post@fehuset.no

Storgaten 7e, 1531 Moss

Følg oss på:

Styrk din markedsposisjon i krisetider

Det er tid for å stille seg spørsmålet: Hva bør og hva kan vi gjøre i disse koronatider? På en eller annen måte blir vi alle berørte av det som skjer. Tiden er inne for å tenke på hva dette betyr både for oss som privatpersoner og ansatte, som bedriftsledere og hva det betyr for bedriften og merkevarene våre.

Dugnadsånden råder heldigvis. Først og fremst gjelder det smittevern. Vi kan i tillegg ta et ansvar for å holde hjulene i gang og ta et tak sammen for hverandre i næringslivet.

Vi som er et reklamebyrå og som blant annet lever av de råd vi gir til kundene våre, tenker på hva vi skal si til kunder og andre rundt oss. Samtidig må vi ta stilling til hva vi gjør selv. Skal vi legge inn årene eller ligge på været og vente til det går over eller skal vi møte situasjonen så godt vi kan og får det beste ut av det. Vi velger det siste! Krisetider har dessuten ofte ført til nytenking og omstillinger til det bedre. Det vil vi være med på. Sannsynligvis vil de som er aktive og kloke nå få best posisjon når krisen går over.

 

Les gjerne Jan Blichfeldt og Ingvar Sandviks artikkel i Kampanje der de hevder at dersom du er du aktiv i markedsføringen når konkurrentene sover får du en relativ gevinst etter en krise.

Vi er alle berørte, og vi kan dele inn i tre kategorier:

 

  • De som er negativt berørt
  • De som er mindre berørt
  • De som opplever vekst

 

Sånn som situasjonen er nå, med stadige endringer er det ikke statisk hvilken kategori vi tilhører. Er du blant oss, som foreløpig er mindre berørt, er vår oppfordring at vi kopler våre kloke hoder sammen og holder hjulene i gang. Vi kan faktisk komme styrket ut av dette.  Vi merker at det er spesielle tider, men vi kan arbeide – det er en styrke vi bør utnytte.

AS Norge trenger inntekter og vi har alle et ansvar overfor samfunnet. Mange ledere opplever at hverdagen er snudd på hode og arbeidsoppgavene kun handler om å forholde seg til krisen og virkningen på ansatte, bedriften og kunder. Det er forståelig at det krever mye tid og krefter, men la oss hjelpe hverandre så ikke panikken overtar. Det er så utrolig mye vi kan gjøre sammen.

Vi oppfordrer til å la kreativiteten blomstre

Vi kan alle bruke tiden godt og gjøre det vi makter!  Det vil gi bedriften fordeler og de kan blant annet være:

 

  • Dere vil være bedre rustet når normale tilstander råder igjen fordi dere kommer raskere i gang igjen.
  • Din markedsposisjon kan styrkes hvis du er smartere enn konkurrentene.
  • Det er tider for å tenke taktisk nå og det kommer det mye læring ut av, men ved å bruke tiden også til strategiske tanker vil resultatene komme fortere tilbake og leve lenger.
  • Ved riktig bruk av markedsføringsmidler vil merkevaren eller bedriftens omdømme kunne styrkes.
  • Det skjer utvikling i krisetider og da gjelder det å være «på ballen» og følge med.
  • Det er en rivende utvikling på teknologi og den vil bare skyte enda mer fart

Ta kurs og les faglitteratur for å øke fagkompetansen. Alt er mulig over nettet!

Vi oppfordrer til å la kreativiteten blomstre. Lag brainstorming rundt temaer som er viktige for bedriften fremover. Ta kurs og les faglitteratur for å øke fagkompetansen. Alt er mulig over nettet!

 

Vi inviterer deg ellers til å kontakt oss for å diskutere hva det er best for dere å gjøre innenfor markedsføring og kommunikasjon nå og i tiden fremover. Flere kloke hoder tenker bedre og om dere er opptatt med andre ting akkurat nå, så kan vi bistå på vårt vis.